Gry w glottodydaktyce polonistycznej. Perspektywa teoretyczna oraz wnioski praktyczne PAULINA KAŹMIERCZAK


W artykule "Gry w glottodydaktyce polonistycznej..." Paulina Kaźmierczak odnosi się do zastosowania metod o charakterze ludycznym w edukacji. Podkreśla ich pewną dwoistość, związaną z odmiennym celem uczestników i nauczyciela podczas ich stosowania. Uczniowie dążą w nich do wygranej, albo przynajmniej liczą na przyjemność płynącą z samej rozgrywki, podczas gdy celem nauczyciela jest przyswojenie przez nich pewnych kwestii.

W dalszej części autorka sprawdza, czy w dostępnych materiałach językowych znajdują się gry różnych podtypów.

Myślałam, że będę w stanie z tego artykułu coś wyciągnąć, ale okazał się nie być przydatny z mojej perspektywy. Jest natomiast ciekawy z perspektywy rozważań teoretycznych nad grami edukacyjnymi.

Możecie go przeczytać na stronie Polskiego Towarzystwa Badania Gier: https://www.ptbg.org.pl/homoludens/


Komentarze