Kryształowa Wieża - Chimera do Smoczych Jeźdźców

 


Kilka słów opisu:

Wieżę da się dostrzec już z daleka. Błyszczy w słońcu, odbijając jego blask niczym lustro. Składa się z przejrzystych niczym szkło kryształów, które bardzo szybko narastają. Rozrasta się po podłożu, a pośrodku znajduje się przypominająca kształtem kopiec termitów wieża, u której podstawy można dostrzec fioletowawy obiekt.

Rozrasta się w tempie obserwowalnym naocznie, co postacie mogą zauważyć po prostym teście spostrzegawczości (jeden sukces). Niezaatakowana, będzie powoli pożerać wszystko w swoim otoczeniu.

Animusz 30, Rany 2


Stany: 

Rozrastająca się: Animusz od 30 do 25 

W tym stanie Chimera spokojnie rozrasta się wzwyż i wszerz, powolutku pożerając wszystko, co dotknie jej powierzchni i rozrastając się na wszystkim, na czym zostaną jej kryształki.

Używa wtedy tylko ataków Pożarcie i Infekcja.

Broniąca się: Animusz 24 do 16

Chimera nie zaprzestaje prób pożarcia wszystkiego, czego dotknie, jednak zaprzestaje rozrastania się na rzecz obrony. Skupia się na tym, co ją jako ostatnie zaatakowało. Dwa ataki na turę.

Rozjuszona:  Animusz 15 do 6

Chimera zdaje sobie sprawę, że jest w niebezpieczeństwie. Być może rozkruszyła się w kilku miejscach lub odpadło od niej już kilka mlecznobiałych, martwych kawałków. Zaczyna się gwałtownie bronić, wykorzystując nagromadzoną moc. Cztery ataki na turę, jej powierzchnia widocznie maleje.

Przerażona: Animusz 5 do 0 i Ranna

Kiedy jej animusz spadnie do 5, Chimera zacznie niczym woda wtapiać się w podłoże pod sobą, zostawiając ukrytą w swoim wnętrzu poczwarkę. Zajmie jej to jedną rundę.

Co istotne - nie znajdzie się w jej wnętrzu kryształu innego niż poczwarka.


Ataki:

1. Pożarcie - każdy kryształek, który gdzieś osiądzie, zaczyna się w powolnym tempie rozrastać, pokrywając kolejne milimetry obiektu. Kiedy pokryje już całość, zaczyna to pochłaniać, zmieniając w siebie. Przez jakiś czas pozostaje w danym miejscu w kształcie tego, co pożarła. Przy dotknięciu trafienie o sile 1. Im bliżej do centrum, tym szybkość rośnie, aż do 6.

2. Infekcja - jeśli kryształki osiądą na czymś żywym i ruchomym, po chwili wkłuwa się do wewnątrz, unieruchamiając dane miejsce/kończynę, w stopniu odpowiadającym rozmiarowi miejsca kontaktu. Szybkość 2, Siła 2.

3. Zmiana kształtu - wieża rozpływa się gwałtownie niczym gęsty syrop, a w dowolnym miejscu na powierzchni kryształu zaczyna rosnąć do 4 konstrukcji.

4. Latające kamienie - na powierzchni wieży formują się niczym bąbelki kawałki kryształu, które następnie lecą w kierunku celu. W przypadku zetknięcia zaczynają wykonywać Pożarcie. Szybkość 3.

5. Wyładowanie - przez całą powierzchnię Chimery przebiega błysk światła, które kumuluje się w dowolnej wieży i atakuje ostatniego Jeźdźca, który zadał jej obrażenia. Szybkość 3, Siła 4. 

Jeśli używa tego ataku, kiedy jest Rozjuszona, ma on siłę 5.

6. Mój! - jeśli ktoś lub coś dotknie samej poczwarki lub kryształu w odległości kilku metrów od niej, wykona ona automatycznie (poza swoją kolejką, nie wliczając tego do ataków) Pożarcie o szybkości 6 i Sile 6. 



Skąd się wzięła? Czy w okolicy jest pęknięcie? Czy jest takich więcej? Czy Chimera z kryształem na wierzchu, a nie w środku może być naturalna? Jeśli nie, to kto ją stworzył? Gdzie jest jego laboratorium? Co by się stało, gdyby pozwolić jej się przepoczwarzyć?

Komentarze