10 Tips to Make your Tabletop RPG Game More ADHD Friendly! (Ft - Elizabeth Kilmer) - from How to ADHD




Moja ulubiona ADHDowa youtuberka puściła w świat materiał o tym, jak ułatwiać osobom z ADHD granie w RPG. O tym, jak ułatwiać zaczęcie, utrzymanie koncentracji, pamiętanie rzeczy.

Na razie moim ulubionym podpunktem jest "Znajdź sobie coś do roboty, kiedy oni mają swoją turę". Coś, co pozwoli ci się dalej skupiać.
Ja ogromnie doceniam, że moje osoby współgrające akceptują to, że w trakcie sesji, szczególnie online, muszę coś robić z rękami. A czasami z całym ciałem.
Bywało tak, że jak prowadziłam sesję i zaczynały się dziać emocjonujące rzeczy, to znikałam z kamerki, szłam do drugiego pokoju i chodziłam od ściany do ściany. Nadal w słuchawkach, nadal prowadząc, po prostu nie mogąc usiedzieć z emocji. Od miesięcy moim ulubionym sesyjnym fidgetem jest malowanie po numerach. Literalnie siedzę na sesji, na kamerce ewidentnie widać, że w nią nie patrzę, czasem pojawia się na niej kawałek płótna, albo zaczynam trzymać pędzel w ustach, czy znikam na chwilę wymienić wodę.
Nie robię tego z braku szacunku do osób współgrających, a dlatego, że literalnie potrzebuję zająć czymś ręce, żeby być w stanie się skupić. Mogę albo być na sesji umysłem, albo siedzieć nieruchomo. Nie ma nic pomiędzy.
Chcę grać, kocham to, ale czasem potrzebuję ułatwień.
Być może wśród waszych osób współgrających też jest ktoś, kto ma mniej typowe potrzeby, niż inni. Mniej neuroTYPOWE, żeby rzucić sucharem. Być może sami taką osobą jesteście.
RPG jest dla wszystkich. Fajnie, że pojawiają się takie materiały, do tego na bardzo mainstreemowych kanałach.


Komentarze