RPG na lekcjach


Dobra, zaparłam się i nie odpuszczę. Od września zamierzam zacząć grać w RPG na lekcjach. Na razie siedzę i kombinuję, jak to ugryźć, czytam książki, artykuły naukowe, oglądam webinary (ten <3 https://www.siepomaga.pl/gry-fabularne-w-edukacji), i układam sobie w głowie plan. Jak zacząć? Jak wprowadzić dzieci w ten rodzaj rozgrywki? Jak przeprowadzić je krok po kroku przez początkowe etapy uczenia się zasad? Jakie tematy chcę poruszać? Jak zadbać o te z moich dzieci, które mają specjalne potrzeby?

Krok po kroku powstaje plan.
Zbieram cegiełki z Amazing Tales, wydanego po polsku przez Blog Ojciec i artykułu o prowadzeniu RPG na lekcjach (tu możecie znaleźć moje tłumaczenie: https://www.drivethrurpg.com/pl/product/488403/niezwykle-lekcje), podlinkowanego powyżej webinaru, książki Teacher-Gamer Handbook autorstwa Zachoeira Rez, TTRPGkids, rozlicznych artykułów naukowych i popularnonaukowych, zarówno po polsku, jak i po angielsku. Wynajduję i odkopuję dawno zapomniane, publikowane po polsku materiały, jak Niefortunna wyprawa psiosmoka Roka (https://www.drivethrurpg.com/pl/product/316229/niefortunna-wyprawa-psiosmoka-roka), Empatyczna paragrafowa gra RPG (https://pomocetus.pl/produkt/empatyczna-paragrafowa-gra-rpg/), przeglądam posty Polikarma, Stary Wujek, i inni, których w tym momencie nie pamiętam lub nie znam.

Jeśli znacie kogoś, coś, materiał, osobę, publikację, które mogą mi w tym pomóc, chętnie przyjmę.

Komentarze